Coca-Cola İçecek (CCI), 2024 yılı finansal sonuçlarını ve gelecek dönem planlarını açıkladı. Zorlu piyasa koşullarına rağmen uzun vadeli stratejilerine bağlı kalan şirket, 2024’te toplam 12,5 milyar TL yatırım yaptı.
Satış Hacminde Büyüme
Şirketin net satış geliri, enflasyon muhasebesi sonrası yıllık bazda yüzde 5,6 geriledi. Ancak dördüncü çeyrekte yüzde 18,4’lük büyüme sağlanarak satış hacminde iyileşme kaydedildi. Türkiye’de enflasyon muhasebesi uygulanmış verilere göre net satış gelirinde yüzde 7,5 düşüş yaşanırken, enflasyon muhasebesi hariç tutulduğunda yüzde 48,6’lık artış görüldü.
CEO’dan Yatırım Açıklaması
Coca-Cola İçecek (CCI) CEO’su Karim Yahi, finansal sonuçlara ilişkin değerlendirmesinde, ‘2024 yılında, zorlu bir faaliyet ortamında yol aldık. Kaliteli portföy karmamız ve işletme modelimizin dayanıklılığı sayesinde güçlü bir performans sergiledik’ dedi. Yahi, ‘Talepten önce yatırım yapma kararlılığımızı koruyarak, 2024’te 12,5 milyar TL yatırım gerçekleştirdik. Bu yatırımın dörtte biri Türkiye operasyonlarında yapıldı’ ifadelerini kullandı.
2025’te İki Yeni Fabrika Açılıyor
CCI, 2024’te The Coca-Cola Company’den devraldığı Coca-Cola Bangladesh Beverages Limited ile Bangladeş pazarına giriş yaptı. Ayrıca Özbekistan’daki dördüncü ve Kazakistan’daki üçüncü fabrikasını devreye alarak bölgesel varlığını genişletti. 2025 yılında ise Azerbaycan’ın İsmayıllı şehri ile Irak’ın başkenti Bağdat’ta iki yeni fabrika açmayı planlıyor.
2025 İçin Büyüme Hedefi
2025 yılı beklentilerine ilişkin konuşan CEO Karim Yahi, ‘Geleceğe iyimser bakıyoruz ancak temkinli hareket ediyoruz. Ekonomik ve jeopolitik zorluklara rağmen büyüme odağımızı koruyacağız. Disiplinli saha uygulamalarına, ürünlerimizin ulaşılabilir olmasına ve kaliteli portföy karmasına öncelik vereceğiz’ dedi.
Kaynak: CUMHA – CUMHUR HABER AJANSI